Hypotheek advies en financieel advies in Koningsbosch

Beloningsbeleid, vergelijkingskaarten en dienstenwijzer

Op deze pagina vind je onze vergelijkingskaarten, dienstenwijzer en beloningsbeleid.

Wij plaatsen deze informatie niet alleen op onze website omdat het verplicht is,  maar ook om jou een duidelijk beeld te geven van onze werkwijze en wat je van ons kunt verwachten.

Op deze pagina

Jouw persoonlijke situatie is altijd ons uitgangspunt voor een gedegen, passend en 100% onafhankelijk advies.

Onze dienstenwijzer

In onze dienstenwijzer kan je informatie vinden over onze werkwijze, wat je van ons mag verwachten, wat wij van jou verwachten, hoe wij omgaan met jouw persoonlijke gegevens en wat je kunt doen als je een klacht hebt. Het is belangrijk om deze informatie goed door te nemen, zodat je weet wat je van ons kunt verwachten en wat wij van jou verwachten.

Mocht je na het lezen van de dienstenwijzer nog vragen hebben, dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Kosten van onze dienstverlening

Informatie over de kosten voor onze dienstverlening vind je terug in onze vergelijkingskaarten. Een vergelijkingskaart is een gestandaardiseerd document dat er bij elke aanbieder of financiële dienstverlener hetzelfde uitziet. Het geeft de gemiddelde kosten weer en dus niet precies de kosten die jij gaat betalen. In de vergelijkingskaart zie je ook een beschrijving van onze werkzaamheden.

Onze vergelijkingskaarten

Waarom een vergelijkingskaart?

De verplichting om klanten te wijzen op onze vergelijkingskaarten komt voort uit het provisieverbod dat in 2013 haar intrede deed. Wij zijn blij met deze wetgeving. Iedereen moet zich nu aan regels houden die onafhankelijke advisering bevorderen.

Met de vergelijkingskaart maak je als consument een goede vergelijking tussen verschillende adviseurs. Op de vergelijkingskaart staat informatie over de dienstverlening, onafhankelijkheid en de kosten van de adviseur. Alle financieel dienstverleners werken met hetzelfde standaarddocument. De vergelijkingskaart is de opvolger van het dienstverleningsdocument.

Waarom een provisieverbod?

Voor 2013 leek het alsof financieel advies gratis was. Maar dat was het niet. De kosten voor advies zaten verwerkt in de productprijs in de vorm van provisie, waardoor klanten niet merkten dat ze voor advies betaalden. 

 

Verschillen in de hoogte van provisies die banken en verzekeraars aan zelfstandig adviseurs betalen, konden verkeerde prikkels geven aan de adviseur. Zo kon het voorkomen dat een adviseur een bepaald financieel product adviseerde vanwege de hoge provisie, terwijl dit niet het meest passende product hoefde te zijn.

 

Door de zelfstandige adviseur rechtstreeks te betalen voor advies, heeft hij geen andere belangen dan het belang van de klant en zal hij ook in dat belang adviseren.

Beloningsbeleid

In onze dienstverlening staan de belangen van onze klanten centraal. Dit vindt onder meer zijn uitwerking in de wijze waarop wij onze medewerkers belonen.
Wij zorgen ervoor dat onze medewerkers door de beloning niet worden geprikkeld tot het onzorgvuldig behandelen van klanten. Het beloningsbeleid is zodanig ingericht dat het bijdraagt aan het bevorderen, aantrekken en behouden van de juiste medewerkers.
De hoogte van de beloning (salaris en andere arbeidsvoorwaarden) van onze medewerkers is niet afhankelijk van de hoeveelheid of de soort financiële producten die hij of zij adviseert.
Daarom bestaat de beloning van onze medewerkers uitsluitend uit een vast salaris. Deze zijn marktconform. Een eventuele verhoging van het vaste salaris is evenmin afhankelijk van de hoeveelheid of de soort geadviseerde financiële producten.

In de beoordeling worden medewerkers getoetst op klantgerichtheid en integriteit. Deze beoordeling bepaalt onder meer de hoogte van het vaste salaris.